7. 4. 2020  16:32 Zoltán
Akademický informačný systém

Ľudia na STU


Na tejto stránke máte zobrazené všetky verejne prístupne údaje o zadanej osobe. Niektoré informácie o personálnom zaradení a funkciách osoby môžu byť skryté.

doc. Ing. Ľuboš Magdolen, PhD.
Identifikačné číslo: 2362
Univerzitný e-mail: lubos.magdolen [at] stuba.sk
 
Docent CSc.,PhD. - Ústav dopravnej techniky a konštruovania (SjF)

Kontakty     Výučba     Záverečná práca     Projekty     
Publikácie     Orgány     Vedené práce     Konferencie     

Základné informácie

Základné informácie o záverečnej práci

Typ práce: Habilitačná práca
Názov práce:Návrh semiaktívneho odpruženia nákladných automobilov
Autor: doc. Ing. Ľuboš Magdolen, PhD.
Pracovisko: Ústav aplikovanej mechaniky a mechatroniky (SjF)
Oponent 1:doc. Ing. Milan Naď, CSc.
Oponent 2:prof. Ing. Vladimír Hlavňa, CSc.
Oponent 3:prof. Ing. Jaromír Máca, CSc.
Stav záverečnej práce:Záverečná práca bola úspešne obhájená


Doplňujúce informácie

Nasledujú doplňujúce informácie záverečnej práce. Kliknutím na odkaz s názvom jazyka vyberiete, v akom jazyku majú byť informácie zobrazené.

Jazyk spracovania záverečnej práce:slovenský jazyk

slovenský jazyk        anglický jazyk

Názov práce:Návrh semiaktívneho odpruženia nákladných automobilov
Abstrakt:Predložená habilitačná práca sa zaoberá návrhom semiaktívneho odpruženia nákladných automobilov. Odpruženie náprav vozidiel nie je revolučný ani inovatívny koncept. Od doby vynálezu kolesa existovali vždy snahy konštruktérov vozidiel zmierniť nárazy a otrasy vo vozidle od povrchu cesty -- vozovky. Návrh odpruženia vozidla je realizovaný tak, aby spĺňal požadované kritéria stanovené od spôsobu jeho použitia. S rozvojom techniky sa koncept semiaktívneho tlmenia stáva aktuálny. Práca je rozdelená do šiestich kapitol. Najprv sú stanovené kritéria, ktoré sa použíjú pri posudzovaní zaťaženia ciest. Tie sú definované podľa AASHO testov. Následne je vytvorená koncepcia semiaktívneho odpruženia a model vozidla na ktoré sa koncepcia aplikuje. Model je vytvorený a modifikovaný s cieľom maximálnej zhody s realitou. Potom sú navrhnuté koncepcie riadenia tlmičov s ohľadom na nelinearitu celého modelu s požitím prvkov umelej inteligencie. Výsledky návrhu pomocou simulácii sú experimentálne overené a vyhodnotené.
Kľúčové slová:fuzzy regulátor, odpruženie nákládného vozidla, neurónová sieť , semiaktívny tlmič, nákladný automobil

Časti práce s odloženým zverejnením:

Záverečná práca (prílohy záverečnej práce) neobmedzene
Posudky záverečnej práce neobmedzene