29. 1. 2020  2:58 Gašpar
Akademický informačný systém

Ľudia na STU


Na tejto stránke máte zobrazené všetky verejne prístupne údaje o zadanej osobe. Niektoré informácie o personálnom zaradení a funkciách osoby môžu byť skryté.

Bc. Laura Jánovová
Identifikačné číslo: 87002
Univerzitný e-mail: xjanovova [at] stuba.sk
 
1420T11  technická chémia I-TCHEM
FCHPT I-TCHEM-ANACH den [sem 1, roč 1]
Inžiniersky typ štúdia, denná prezenčná forma
analytická chémia, 1. ročník / 1. semester štúdia
Študijná skupina číslo: 51

Kontakty     Absolvent     Záverečná práca     Publikácie     

Základné informácie

Základné informácie o záverečnej práci

Typ práce: Bakalárska práca
Názov práce:Trendy v kozmetických výrobkoch pre starostlivosť o vlasy
Autor: Bc. Laura Jánovová
Pracovisko: Ústav potravinárstva a výživy (FCHPT)
Vedúci práce: doc. Ing. Jarmila Hojerová, PhD.
Oponent:Ing. Zuzana Burčová, PhD.
Stav záverečnej práce:Záverečná práca bola úspešne obhájená


Doplňujúce informácie

Nasledujú doplňujúce informácie záverečnej práce. Kliknutím na odkaz s názvom jazyka vyberiete, v akom jazyku majú byť informácie zobrazené.

Jazyk spracovania záverečnej práce:slovenský jazyk

slovenský jazyk        anglický jazyk

Názov práce:Trendy v kozmetických výrobkoch pre starostlivosť o vlasy
Abstrakt:JÁNOVOVÁ, Laura: Trendy v kozmetických výrobkoch pre starostlivosť o vlasy. (Bakalárska práca). Slovenská technická univerzita v Bratislave, Fakulta chemickej a potravinárskej technológie, Ústav potravinárstva a výživy, Oddelenie potravinárskej technológie. Školiteľ: doc. Ing. Jarmila Hojerová, PhD. Sub-školiteľ: Ing. Petr Štěpánek, PhD. Stupeň odbornej kvalifikácie: Chemický bakalár. Bratislava, FCHPT, 2019. Vlasová kozmetika je tretím najvýznamnejším segmentom na európskom kozmetickom trhu – po prípravkoch na pleť/telo a prípravkoch osobnej hygieny. Európa je po Ázii jej druhým najväčším producentom na svete. Z riešenia bakalárskej práce vyplynuli najvýraznejšie trendy v kozmetických výrobkoch pre starostlivosť o vlasy: (i) personalizácia vlasovej kozmetiky na spotrebiteľa, (ii) vlasové prípravky s viacnásobným účinkom, (iii) cielenie prípravkov na pokožku hlavy, (iv) ekologickejší postoj k obalom, (v) návrat k prírodným zložkám, (vi) odklon od používania silikónov a parabénov. Súčasťou práce bolo zostavenie, distribuovanie, zhromaždenie a vyhodnotenie dotazníka zameraného na zvyklosti slovenských spotrebiteľov pri starostlivosti o vlasy. Z odpovedí 197 respondentov vyplynulo, že trendy v tomto segmente určuje predovšetkým mladá generácia, pre ktorú je dôležitejšia vlastná skúsenosť s jednotlivými značkami, než samotná cena výrobku. Trh vlasovej kozmetiky ovláda zopár veľkých značiek, ktoré dopĺňajú malí výrobcovia, hlavne s ponukou „prírodnej“ kozmetiky. Napriek narastajúcemu záujmu o internetový nákup, kamenné predajne sú naďalej preferovanejšie. Vedecké poznanie anatómie a fyziológie vlasov je hnacím motorom výskumu a vývoja prípravkov určených pre starostlivosť o vlasy.
Kľúčové slová:kozmetické výrobky, starostlivosť, trendy, vlasy

Zobrazenie a sťahovanie súborov

Pokiaľ chcete zobraziť zadanie záverečnej práce, kliknite na ikonu Zobraziť zadanie. Ikony Záverečná práca, Prílohy práce, Posudok vedúceho a Posudok oponenta predstavujú súbory týkajúce sa záverečnej práce, ktoré je možné stiahnuť. Budú zobrazené iba v prípade, že je súbor vložený a zároveň je verejný.

Zobraziť zadanie

Časti práce s odloženým zverejnením:

Záverečná práca (prílohy záverečnej práce) neobmedzene
Posudky záverečnej práce neobmedzene