Oct 16, 2019   12:30 p.m. Vladimíra
Academic information system

Persons at STU


This page displays all publicly accessible information about the desired person. Some information about the person's occupation and offices may be hidden.

Bc. Laura Jánovová
Identification number: 87002
University e-mail: xjanovova [at] stuba.sk
 
1420T11  Technical Chemistry I-TCHEM
FCFT I-TCHEM-ANACH den [term 1, year 1]
Master type of study, full-time, attendance method form
analytická chémia, 1st year of study / 1st semester of study
Study group no.: 51

Contacts     Graduate     Final thesis     Publications     

Basic information

Basic information about a final thesis

Type of thesis: Bachelor thesis
Thesis title:Trends in Cosmetic Hair Care Products
Written by (author): Bc. Laura Jánovová
Department: Institute of Food Science and Nutrition (FCFT)
Thesis supervisor: doc. Ing. Jarmila Hojerová, PhD.
Opponent:Ing. Zuzana Burčová, PhD.
Final thesis progress:Final thesis was successfully defended.


Additional information

Additional information about the final thesis follows. Click on the language link to display the information in the desired language.

Language of final thesis:Slovak

Slovak        English

Title of the thesis:Trendy v kozmetických výrobkoch pre starostlivosť o vlasy
Summary:JÁNOVOVÁ, Laura: Trendy v kozmetických výrobkoch pre starostlivosť o vlasy. (Bakalárska práca). Slovenská technická univerzita v Bratislave, Fakulta chemickej a potravinárskej technológie, Ústav potravinárstva a výživy, Oddelenie potravinárskej technológie. Školiteľ: doc. Ing. Jarmila Hojerová, PhD. Sub-školiteľ: Ing. Petr Štěpánek, PhD. Stupeň odbornej kvalifikácie: Chemický bakalár. Bratislava, FCHPT, 2019. Vlasová kozmetika je tretím najvýznamnejším segmentom na európskom kozmetickom trhu – po prípravkoch na pleť/telo a prípravkoch osobnej hygieny. Európa je po Ázii jej druhým najväčším producentom na svete. Z riešenia bakalárskej práce vyplynuli najvýraznejšie trendy v kozmetických výrobkoch pre starostlivosť o vlasy: (i) personalizácia vlasovej kozmetiky na spotrebiteľa, (ii) vlasové prípravky s viacnásobným účinkom, (iii) cielenie prípravkov na pokožku hlavy, (iv) ekologickejší postoj k obalom, (v) návrat k prírodným zložkám, (vi) odklon od používania silikónov a parabénov. Súčasťou práce bolo zostavenie, distribuovanie, zhromaždenie a vyhodnotenie dotazníka zameraného na zvyklosti slovenských spotrebiteľov pri starostlivosti o vlasy. Z odpovedí 197 respondentov vyplynulo, že trendy v tomto segmente určuje predovšetkým mladá generácia, pre ktorú je dôležitejšia vlastná skúsenosť s jednotlivými značkami, než samotná cena výrobku. Trh vlasovej kozmetiky ovláda zopár veľkých značiek, ktoré dopĺňajú malí výrobcovia, hlavne s ponukou „prírodnej“ kozmetiky. Napriek narastajúcemu záujmu o internetový nákup, kamenné predajne sú naďalej preferovanejšie. Vedecké poznanie anatómie a fyziológie vlasov je hnacím motorom výskumu a vývoja prípravkov určených pre starostlivosť o vlasy.
Key words:kozmetické výrobky, starostlivosť, trendy, vlasy

Display and download files

To display the final thesis assignment form click on the Display the final thesis assignment form icon. The following icons - Final thesis, Thesis appendices, Supervisor's review, Opponent's review - relate to the final thesis and can be downloaded. They could be displayed on condition they have been inserted and are available publicly.

Display the assignment form

Parts of thesis with postponed release:

Final thesis (final thesis appendices) unlimited
Reviews for final thesis unlimited