27. 1. 2020  17:08 Bohuš
Akademický informačný systém

Ľudia na STU


Na tejto stránke máte zobrazené všetky verejne prístupne údaje o zadanej osobe. Niektoré informácie o personálnom zaradení a funkciách osoby môžu byť skryté.

prof. Ing. Peter Šolek, CSc.
Identifikačné číslo: 2467
Univerzitný e-mail: peter.solek [at] stuba.sk
 
Riaditeľ ústavu - Profesor CSc.,PhD. - Ústav aplikovanej mechaniky a mechatroniky (SjF)
Riaditeľ - Ústav aplikovanej mechaniky a mechatroniky (SjF)

Kontakty     Výučba     Projekty     Publikácie     Orgány     Vedené práce     

Základné informácie

Základné informácie o záverečnej práci

Typ práce: Dizertačná práca
Názov práce:Poloautomatická prevodovka do osobného automobilu
Autor: Ing. Marek Gašparík, PhD.
Pracovisko: Ústav aplikovanej mechaniky a mechatroniky (SjF)
Vedúci práce: prof. Ing. Peter Šolek, CSc.
Oponent 1:Ing. Pavel Élesztős, PhD.
Oponent 2:prof. Ing. Michal Kelemen, CSc.
Stav záverečnej práce:Záverečná práca bola úspešne obhájená


Doplňujúce informácie

Nasledujú doplňujúce informácie záverečnej práce. Kliknutím na odkaz s názvom jazyka vyberiete, v akom jazyku majú byť informácie zobrazené.

Jazyk spracovania záverečnej práce:slovenský jazyk

slovenský jazyk        anglický jazyk

Názov práce:Semi-automatic transmission to a passenger car
Abstrakt:Automatic clutch may be seen as the latest achievement of the modern ti-mes, however this is not always the case. The history of automatic and semi-automatic transmission is as extensive as the history of the car itself. Nowadays there are many different solutions for clutch control in cars with manual trans-mission. The clutch control system described in this paper is particularly unique with very specific properties. There are a similar devices which allows automatic control of the clutch pedal and is mainly used for physically disabled drivers. However, this concept has never been selected for mass production. Electro-hydraulic cylinder si connect to the original hydraulic clutch system without impairing its functionality. This will enable the driver to select the mode in between the conventional pedal clutch control and an automatic in-telligent clutch control with no necessary intervention of the driver. The first part of the dizerta thesis discusses the different measurement methods of input parameters of the control system and different ways of controlling the clutch mechanism. The next part of the dizerta thesis is focused on measurement of the force applied directly to the gear shift stick when shifting gears manually. The subsequent parts will address the measurement of the gear shift stick position, measuring chain principle, processing of the measured values. The last part is the main goal of dizerta thesis and deals with the design of a main control unit for controlling the clutch mechanism and final solution of measuring gear shift.
Kľúčové slová:strain gauge, gyroscope, inductive sensor, electro-hydraulic cylinder, PCB, clutch, gearbox, clutch control, accelerometer, PID regulator, measuring chain, microcomputer

Zobrazenie a sťahovanie súborov

Pokiaľ chcete zobraziť zadanie záverečnej práce, kliknite na ikonu Zobraziť zadanie. Ikony Záverečná práca, Prílohy práce, Posudok vedúceho a Posudok oponenta predstavujú súbory týkajúce sa záverečnej práce, ktoré je možné stiahnuť. Budú zobrazené iba v prípade, že je súbor vložený a zároveň je verejný.

Zobraziť zadanie

Časti práce s odloženým zverejnením:

Záverečná práca (prílohy záverečnej práce) neobmedzene
Posudky záverečnej práce neobmedzene