12. 12. 2019  14:39 Otília
Akademický informačný systém

Ľudia na STU


Na tejto stránke máte zobrazené všetky verejne prístupne údaje o zadanej osobe. Niektoré informácie o personálnom zaradení a funkciách osoby môžu byť skryté.

doc. Ing. Branislav Jelenčík, ArtD.
Identifikačné číslo: 5298
Univerzitný e-mail: branislav.jelencik [at] stuba.sk
 
Docent CSc.,PhD. - Ústav dizajnu (FA)

Kontakty     Výučba     Záverečná práca     Publikácie     Orgány     Vedené práce     

Základné informácie

Základné informácie o záverečnej práci

Typ práce: Habilitačná práca
Názov práce:Úspešnosť školy a jej závislosť od niektorých aspektov prípravy študentov pre pôsobenie v praxi.
Autor: doc. Ing. Branislav Jelenčík, ArtD.
Pracovisko: Fakulta architektúry
Stav záverečnej práce:Záverečná práca bola úspešne obhájená


Doplňujúce informácie

Nasledujú doplňujúce informácie záverečnej práce. Kliknutím na odkaz s názvom jazyka vyberiete, v akom jazyku majú byť informácie zobrazené.

Jazyk spracovania záverečnej práce:slovenský jazyk

slovenský jazyk        anglický jazyk

Názov práce:Success university or college and its dependence on certain aspects of students' preparation for performance in practice.
Abstrakt:The perspective or the development of a university or college within the market economy depends on its position among competing education providers. Criteria for the success evaluation depend on the assessing subject, conditions of the assessment and its goals. Criteria preferred by the professionals as well as by lay public very often differ from those adopted by the academic circles. The interest in a particular university or college and in its graduates shown by the market economy can be developed only if the graduate's profile, i. e. his competences, represent an attractive value for the developer, employer or spon-sor. Therefore, there arises a new task for every university or college to analyse needs and tendencies of the market of the work force. Creation of new or modified subjects can be seen as a reaction to stimuli as well as the extension of the curriculum with new com-petencies of students, in the ideal situation even innovation of criteria for the selection of future students. The aim of the habilitation thesis is to cover in seven chapters the is-sue of evaluation of universities or colleges by the market and to propose efficient tools for the increase of the profile attractiveness of the graduate of the Faculty of Architectu-re, Slovak Technical University, in particular of the Institute of Industrial Design and the Institute of Interior and Exhibition Design for their future employers or clients.
Kľúčové slová:Market. Subject. Knowledge management. Organiza-tion., Customer. Sponsor. Needs. Wishes. , Competition. Value. Uniqueness offer. Product., School. Success. Student. Graduate.

Časti práce s odloženým zverejnením:

Záverečná práca (prílohy záverečnej práce) neobmedzene
Posudky záverečnej práce neobmedzene